Ga naar de inhoud

Case:

268% groei in verkopen voor Solemades

Context

Solemades is een Nederlands bedrijf, opgericht in 2023 als label van Loopvisie, dat online maatwerksteunzolen aanbiedt. Klanten maken zelf een voetblauwdruk, uploaden deze en ontvangen binnen vijf werkdagen gepersonaliseerde zooltjes, gemaakt door orthopedisch technologen. Solemades is gecertificeerd, biedt 100% tevredenheidsgarantie en heeft contracten met alle verzekeraars.

Sinds mei vorig jaar werken we vanuit Marketingkraam samen middels de Marketingkraam Groeidivisie. Terugblikkend kijken we terug op een jaar met veel obstakels, nieuwe inzichten en veel groei.

De Marketingkraam Groeidivisie

Resultaten

Verkopen:

268% groei in aantal verkopen

Marketingautomation:

30% meer verkopen door gepersonaliseerde automations

Organische vindbaarheid:

1.500% groei in website bezoekers via Google (organisch)

Online campagnes:

Rendabele SEA campagnes (ROAS: 1,5)

Samenwerking:

2 jaar

Van merk naar markt

Na de succesvolle lancering van de nieuwe merkidentiteit voor Solemades, zijn we samen de volgende fase ingegaan: doorgroeien. Met onze Marketingkraam Groeidivisie hebben we het afgelopen jaar ingezet op volledige zichtbaarheid, van bewustwording tot conversie en klantbehoud.

Geen gemakkelijke start: de eerste campagnes waren nog niet rendabel, er was nauwelijks organisch verkeer en de website bezoekers die er waren converteerde onvoldoende. De reden? Een gebrek aan vertrouwen.

Twijfel bij de doelgroep: kun je online echt maatwerk leveren?

Solemades.com biedt een innovatieve oplossing: maatwerk steunzolen, online besteld en thuis geleverd. Klanten ontvangen een voetafdrukset voor thuis en configureren hun zolen via een slimme online tool. Het resultaat: maatwerk voor de helft van de prijs van de podoloog. Maar juist die innovatie riep twijfels op.

Klanten zagen een onbekende speler in de (verzadigde) online markt, twijfelde over de kwaliteit van het product en vroegen zich af of het mogelijk was om een maatwerk product te leveren zonder een fysieke afspraak. Vertrouwen winnen werd dus de centrale uitdaging.

De aanpak

Samen met het team van Solemades hielden we maandelijks marketingmeetings. Inzichten vanuit de klantenservice koppelden we aan onze data-analyses. Zo ontdekten we waar de twijfel zat, waar mensen op de website afhaakten en waar juist de kansen lagen.

De oplossing lag in aangescherpte communicatie, waarbij in eerste instantie de propositie werd geherdefinieerd. Daarna hebben we alle communicatie versimpeld en gestroomlijnd in het gehele proces op de website, in campagnes en in de marketingautomations. 

Daarnaast hebben we video’s ontwikkeld om het proces te verduidelijken en vertrouwen te winnen bij de doelgroep.

Het effect? Groei in de hele funnel!

Dankzij onze optimalisaties op alle marketingkanalen groeiden zowel het bereik bij de doelgroep, het totaal aantal websites bezoekers, het aantal leads en het belangrijkst: het aantal verkopen.

Door onze gerichte SEO-aanpak zijn we beter vindbaar in zoekmachines en AI-overzichten. Het aantal organische klikken steeg van 10 naar ruim 300 bezoekers per dag en die groei zet zich nog steeds dagelijks door, ondanks de recente ontwikkelingen in SEO door AI.

Naast SEO hebben we via Google Search Advertising (SEA), onze doelgerichte campagnestrategie geoptimaliseerd en uitgebreid. Het resultaat: met een ROAS (Return on Ad Spend) van 1,5, slaagden we erin om winstgevend verkeer via Google Ads te genereren. Nu de sweet spot gevonden is, focussen we op het maximaliseren van budgetten en het verbeteren van de ROAS.

Marketingbureau voor de energiesector

Groei begint met vertrouwen

Het succes van Solemades bewijst dat (nieuwe) merken pas écht kunnen groeien wanneer marketing inspeelt op het gevoel van de klant. Datzelfde geldt voor het vertrouwen in de relatie tussen ons als bureau en onze klantrelatie met Solemades. 

Vertrouwen in online marketing is het begin van succes. Heldere verwachtingen schetsen, de juiste aanpak kiezenen sturing op een soepele samenwerking zijn essentieel in succes.

We zijn trots op de samenwerking met Solemades en het vertrouwen dat wij krijgen. Tevens zijn we trots op het vertrouwen dat Solemades krijgt in de markt en dat onze strategie werkt. Het mooiste? We staan pas aan het begin.

Wil je meer weten of heb je interesse in onze Marketingkraam Groeidivisie? Neem dan gerust contact op.

Gaston Jansen

Solemades

Marketingkraam - Quote begin

Wij zijn ontzettend tevreden met de branding, het nieuwe webdesign en het marketingadvies voor solemades.com, onze nieuwe business! Marketingkraam maakt waar wat ze beloven en staan echt naast ons als onze vaste partner.

Marketingkraam - Quote einde

Bekijk de videos