Ga naar de inhoud

Case:

NVZ Vervijfvoudigt maandelijkse websitegebruikers en versterkt online autoriteit in de Zeepindustrie

Context

NVZ (De Nederlandse vereniging van zeepfabrikanten) is de branchevereniging voor importeurs en fabrikanten van was-, reinigings-, onderhouds- en desinfectiemiddelen en schoonmaakmachines. De Nederlandse vereniging van zeepfabrikanten bestaat inmiddels al meer dan 75 jaar. De NVZ ondersteunt haar leden met verschillende werkzaamheden. Daarnaast informeren ze een breed publiek over verantwoord en veilig omgaan met producten van de leden.

Inmiddels werken we al anderhalf jaar als SEO-partner voor NVZ. Tijdens deze periode hebben we gezamenlijk veel content gecreëerd om de autoriteitspositie van NVZ online uit te breiden. Daarnaast hebben we structuur en technologische wijzigingen in de website doorgevoerd om het aantal organische gebruikers op de website te laten groeien.

Nederlandse Vereniging van Zeepfabrikanten (NVZ)

Samenwerking:

* 1,5 jaar (+)

Werkzaamheden:

* SEO-strategie
* Copywriting
* Website-advies

Resultaten:

* +450% groei in websitebezoekers via Google (SEO)
* Toename kwalitatief website-verkeer
* Een gewaardeerde en duurzame samenwerking

Uitdaging: online autoriteit worden in de zeepindustrie!

De NVZ heeft de ambitie om een autoriteit te worden én te blijven in de zeepindustrie, zowel voor hun leden als voor consumenten, beleidsbepalers en beleidsmakers. Indirect zou dit op termijn ook bijdragen aan het doel om meer uitnodigingen te krijgen van bijvoorbeeld TV-programma’s als Keuringsdienst van waarde en relevante tijdschriften of kranten. De autoriteitspositie draagt ook bij aan de public affairs functie die NVZ vervult voor haar leden.

Oplossing: online vindbaarheid verbeteren met SEO-strategie

We zijn gestart met een uitgebreid onderzoek, waarbij we onder andere een technische analyse en zoekwoordenonderzoek uitvoerden. De resultaten werkten we uit in een SEO-strategie en een concreet activiteitenplan.

Daarna zijn we verder gegaan met het herstructureren van alle bestaande content om deze logisch in te delen in de nieuwe kennisbank. Tevens voerden we direct  een aantal technische quick-wins door om de website sneller te maken. Vervolgens hebben we in de maanden daarna alle bestaande content geoptimaliseerd aan de hand van het zoekwoordenonderzoek, zodat de bestaande pagina’s beter ranken in de zoekmachineresultaten.

Door de bestaande content te herstructureren en te analyseren, wordt ook duidelijk wat er nog mist. Daarom creëren we nu nieuwe content, samen met NVZ. Aan de hand van grondige analyses die we uitvoeren op de data die we verzamelen, signaleren we steeds nieuwe kansen.

Resultaat: Van 900 naar +5.000 websitegebruikers

Tijdens onze samenwerking met NVZ is het aantal maandelijkse websitegebruikers gestegen: van 927 gebruikers per maand (november 2022) naar 5.168 gebruikers per maand (april 2024). 

Vervolg: structurele samenwerking voor waardevolle en relevante content

Inmiddels werken we nog steeds samen met de NVZ. Dit doen we steeds aan de hand van halfjaarlijkse contentkalenders, zodat we snel en efficiënt kunnen werken en iedereen weet waar die aan toe is. 

Het opstellen van de contentkalender doen we gezamenlijk. Wij signaleren kansen op basis van zoekvolume, NVZ kijkt of ze hun boodschap met betrekking tot bijvoorbeeld duurzaamheid of gebruik goed kwijt kunnen in de door ons voorgestelde content.

 

Suzanne Sule

Nederlandse Vereniging voor Zeepfabrikanten (NVZ)

Marketingkraam - Quote begin

Marketingkraam is een betrouwbare partner met brede ervaring op het vlak van onder meer het optimaliseren van je website.

Binnen onze samenwerking zijn er mooie resultaten behaald door snelle aanpassingen toe te passen gebaseerd op data gedreven evaluaties. Wij hebben de samenwerking als zeer professioneel en prettig ervaren. Wij kijken uit naar een goede en hopelijk lange termijn samenwerking!

Marketingkraam - Quote einde

Geïnspireerd geraakt?

Is er een uitdaging waarbij we jou kunnen helpen? Kom gerust langs en bespreek vrijblijvend de mogelijkheden. Gewoon even lekker sparren mag ook. Wij denken graag met je mee!

Neem contact op