Case:
VVE Laadloket: ontwikkeling en uitvoering van online campagne strategie met resultaat
Context
VVE Laadloket is een initiatief ontstaan uit een idee van Goodpoint en EV Consult. In een adviestraject begeleidt VVE Laadloket VvE’s (vereniging van eigenaren) bij de realisatie van laadoplossingen voor elektrische auto’s. Voor deze adviestrajecten is er vanuit de SVVE (Subsidieregeling Verduurzaming voor Verenigingen van Eigenaars) subsidie beschikbaar gesteld.
Als vaste online marketingpartner werken we al twee jaar samen met VVE Laadloket. Tijdens deze periode hebben we nauw samengewerkt en hebben we effectieve campagnes ontwikkeld en de website datagedreven geoptimaliseerd voor conversies.
VVE Laadloket
+ 2 jaar
* Google advertising
* Display advertising
* LinkedIn advertising
* Data-analyse & advies
* Rebranding webdesign & ontwikkeling
* Website hosting & onderhoud
* Een effectieve Rebranding van de website (landingspagina),
* Betrouwbare, converterende campagnes
* Van 0 naar 30+ leads per maand uit advertising
* Meer dan twee jaar een effectieve samenwerking
Uitdaging: Meer leads via online
Ruim twee jaar geleden kwam VVE Laadloket bij ons met de vraag of we konden helpen met het verhogen van het aantal leads dat via de website binnen kwam. Leads kunnen op de website een offerteformulier invullen of direct een kennismakingsgesprek inplannen via een Calendly formulier.
Oplossing: Multi-channel advertising & Conversie- optimalisatie op de website
Na een scherpe zoekwoordenanalyse zijn we direct gestart met Google search campagnes (SEA). Zoekmachine advertenties zijn zeer geschikt voor campagnes onder in de marketingfunnel, deze vorm van adverteren stelt ons namelijk goed in staat om mensen te targeten die actief op zoek zijn naar advies omtrent laadoplossingen binnen hun VvE.
Door de jaren heen hebben we VVE Laadloket ook geholpen met de rebranding van de website en de technische ontwikkeling hiervan. Deze pagina heeft een nog duidelijkere propositie en leidt bezoekers nog makkelijker naar de conversie.
Daarnaast gebruiken we tegenwoordig het display netwerk van Google voor retargetingcampagnes met beeldadvertenties. Met deze retargetingcampagne halen we geïnteresseerde bezoekers die nog geen conversie behaald hebben op een later moment weer terug naar de website van VVE Laadloket.
Resultaat: 30+ leads per maand en een langdurige samenwerking met korte lijntjes
Tijdens onze samenwerking is het aantal conversies voor VVE Laadloket zeer sterk toegenomen tegen een erg aantrekkelijke CPA (cost per acquisition). Maar bovenal is er een fijne, nauwe en langdurige samenwerking ontstaan waarin we heel snel kunnen schakelen met de marketingmanager van VVE Laadloket, ook als het gaat om bijvoorbeeld websitewijzigingen.
Vervolg: Diversifiëren door inzet van meerdere kanalen
Doordat we campagnes altijd monitoren en maandelijks optimaliseren zien we ook hoe de concurrentie zich gedraagt op advertising gebied. Nu bekend is geworden dat de subsidie voorlopig beschikbaar blijft zien we dat de concurrentie toeneemt. Dit leidt tot een stijgende klikprijs en CPA Cost Per Acqusition, ofwel de kosten voor een lead). Met die reden starten we binnenkort met SEO-werkzaamheden zodat VVE Laadloket niet afhankelijk is van het Google Search advertising kanaal.
Daarnaast zijn we recent gestart met LinkedIn advertising. LinkedIn heeft als groot voordeel dat de zakelijke markt heel scherp te targeten is. Momenteel gebruiken we een awareness campagne om bedrijven die VVE beheer uit handen nemen (VvE beheerders) bewust te maken van het feit dat VVE Laadloket ook deze VvE beheerders kan ondersteunen met een adviesraject.
Kim Bentum
Merkvizier | Four Energy | VVE Laadloket
Marketingkraam denkt echt met je mee en en voert geen standaard riedeltje optimalisaties door bij online advertising.
Ze zijn gedreven, hebben verstand van zaken en communiceren helder en transparant! Fijne samenwerking in online advertising en ook de twee websites die zijn ontwikkeld voor twee van mijn klanten zijn naar volledige tevredenheid.