Ga naar de inhoud

Online marketing voor B2B

Nieuwe leads aantrekken via online kanalen is belangrijk voor de groei van elk B2B bedrijf, maar vaak is er te weinig tijd over om een slimme marketingstrategie te ontwikkelen én goed uit te voeren. We kennen het maar al te goed: ook wij zijn een B2B bedrijf. Gelukkig is marketing en strategie ónze specialisatie, zodat onze klanten zich kunnen richten op hun eigen specialisatie. Wij helpen B2B bedrijven de juiste aandacht te trekken op elk belangrijk moment in het aankoopproces. Zo creëren we consistente groei.

Kom in contact

Van gedateerde B2B marketingmodellen…

In de afgelopen jaren hebben B2B marketeers veel succes geboekt met verschillende marketingmodellen, zoals het See-Think-Do-Care-model, het model met de focus op de bovenkant, midden en onderkant van de marketing funnel, en AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Deze methoden werkten goed omdat ze precies konden meten hoeveel geld aan marketing werd uitgegeven en hoeveel winst daaruit voortkwam.

Onderzoeken uit 2024 laten zien dat het aankoopproces voor B2B bedrijven gemiddeld 192 dagen duurt, met 32 contactmomenten tussen de eerste interactie en de uiteindelijke aankoop (bron: Dreamdata). Dit proces begint vaak met een lijst van mogelijke leveranciers, waarbij de bedrijven die top-of-mind zijn, 80% kans hebben om de deal te winnen. Top of mind blijven door een marketingstrategie die gebaseerd is op zoveel mogelijk contactgegevens verzamelen, is dus niet langer effectief.

…naar waardevolle en relevante content voor de doelgroep

De focus moet liggen op het vertellen van een krachtig verhaal dat aanspreekt bij alle betrokkenen in het aankoopproces, die elk hun eigen doelen en belangen hebben. Een belangrijk inzicht in B2B marketing stelt dat slechts 3% van de markt actief op zoek is naar een aankoop. Hoe wekken bedrijven dan toch interesse op bij de doelgroep?

B2B marketing draait inmiddels dus vooral om het strategisch opbouwen van merkvoorkeur en vertrouwen bij potentiële klanten. Dit leidt uiteindelijk tot een hogere effectiviteit en lagere kosten om nieuwe klanten te werven.

Uitbesteden van B2B online marketing?

Met onze data-gedreven aanpak helpen wij bij het identificeren en targeten van de juiste doelgroep, en ontwikkelen we een krachtige marketingstrategie voor het creëren van content die resoneert met de doelgroep. Dit verhoogt niet alleen de effectiviteit van campagnes, maar ook de ROI.

Of het nu gaat om een contentstrategie met kwalitatieve contentcreatie, SEO optimalisatie of het analyseren en verbeteren van advertentiecampagnes: ook voor de uitvoering van deze marketingactiviteiten kunnen bedrijven bij ons terecht.

Bekijk onze aanpak

Het vertrouwen en de relatie staan centraal

Als leverancier van marketingdiensten hechten we veel waarde aan een goede relatie als fundament voor de samenwerking. Dat betekent dat we heldere afspraken maken en transparant communiceren over onze werkwijze. Samen stellen we de KPI’s op die in lijn zijn met de doelen die jij voor ogen hebt, afgestemd op jouw specifieke branche. Resultaten maken we meetbaar door middel van dashboards, die onze klanten op elk moment zelf kunnen inzien.

Op zoek naar een bureau voor jouw B2B-marketing?

Met onze kennis van de B2B sector en de nieuwste marketing trends helpen we je graag mee om je leads te converteren naar enthousiaste klanten. We hebben bewezen successen behaald voor diverse B2B klanten, zoals Auticon en NVZ.

Heb je behoefte aan advies of wil je liever eens sparren? We vinden het leuk om over ons vak te vertellen en denken graag vrijblijvend met je mee. De koffie en thee staan klaar!

Neem contact op

Kim Bentum

Merkvizier | Four Energy | VVE Laadloket

Marketingkraam - Quote begin

Marketingkraam denkt echt met je mee en en voert geen standaard riedeltje optimalisaties door bij online advertising.

Ze zijn gedreven, hebben verstand van zaken en communiceren helder en transparant! Fijne samenwerking in online advertising en ook de twee websites die zijn ontwikkeld voor twee van mijn klanten zijn naar volledige tevredenheid.

Marketingkraam - Quote einde

Integriteit

Wij zijn eerlijk en oprecht. Jullie kunnen op ons bouwen. Wij zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen.

Oprechte relatie

Commercieel succes is het streven, maar voor een duurzame samenwerking vinden wij het minstens zo belangrijk om te investeren in de relatie.

Transparantie

Wij vertellen in duidelijke taal wat we doen en we maken inzichtelijke dashboards. Zo weet jij altijd precies waarvoor je betaalt.

Welke marketingstrategie werkt voor jouw organisatie?

Mijn naam is Joost en ik vertel je graag vrijblijvend over de mogelijkheden voor jouw organisatie! Bel of bericht mij gerust op 06 3406 8238 of stuur een mailtje naar joost@marketingkraam.nl.

Neem contact op